Aanpassingen Online Ledenadministratie / App

In de Nationale Bond app is het nu mogelijk om leden zelf hun eigen gegevens te laten wijzigen. Het gaat daarbij om de persoonlijke gegevens met uitzondering van e-mailadres en geboortedatum omdat deze ook gebruikt worden voor de app registratie en de diplomagegevens.

Om deze functie aan te zetten, moet de beheerder van de Online Ledenadministratie in de instellingen van de vereniging de setting aan zetten. Verenigingen hebben zo zelf de keuze of leden dit mogen doen of niet:

Als de vereniging deze setting op ‘aan’ zet, zien gebruikers een knop verschijnen als ze naar de Profielpagina in de app gaan:

De vereniging kan in de Online Ledenadministratie de wijzigingen zien die zijn gemaakt (Vereniging -> Mutaties):

De knop ‘Details’ opent een scherm met alle velden die in de app gewijzigd kunnen worden:

Het is de bedoeling dat deze functie zal bijdragen aan een nog efficiënter beheer van de ledengegevens.

Overzicht alle wijzigingen in de Nationale Bond App (release notes, 23-9-2023)  

1.     Als een lid zich inschrijft (via de app of de link vanuit de ledenadministratie) kan een e-mail worden verstuurd aan de contactpersoon die voor de activiteit is ingesteld. In het bericht staat wie zich heeft ingeschreven voor welke activiteit. Daarvoor dient bij de vereniging (menu Vereniging -> Algemeen) onder de (nieuwe) tab instellingen een setting worden aangezet (“Stuur mail aan contactpersoon van activiteit als iemand zich heeft ingeschreven“). Let op: er kunnen alleen mails worden verstuurd als de contactpersoon een e-mailadres heeft in de ledenadministratie. Als handmatig een contactpersoon wordt ingevoerd bij de activiteit is het e-mailadres verplicht.

2.     Het is nu mogelijk om als beheerder van de deelnemer in te schrijven / toe te voegen voor een activiteit. In de online ledenadministratie kan dat door bij de activiteit de deelnemers te bekijken; er is een knop toegevoegd om daar een deelnemer toe te voegen (lid of nog niet). In de app kan dit via het presentiescherm van de activiteit. Bovenin het presentiescherm is een nieuwe knop toegevoegd. Als een instructeur als beheerder aan de activiteit wordt toegevoegd, kan deze dus ook deelnemers ‘ter plekke’ toevoegen (alleen leden).

3.     Als vanuit het systeem een e-mail wordt verstuurd, worden de e-mails van de deelnemers nu altijd via het BCC veld verstuurd i.v.m. privacy.

4.     In de app worden op de activiteitenpagina standaard alle activiteiten ’ingeklapt’ weergegeven. Door op de activiteit (gebied rond de omschrijving) zal de activiteit openklappen en alle informatie weergeven. Door nogmaals te klikken zal de activiteit weer worden ingeklapt. Hierdoor is de activiteitenpagina een stuk overzichtelijker.

5.     De Pushberichten die in de app op de Nieuwspagina blijven staan, kunnen nu door de gebruiker verwijderd worden (klikken icoontje van ‘trash can’ rechts).

6.     In het menu ‘Vereniging’ is een nieuwe optie toegevoegd: Berichten. Daarmee kunnen e-mails of pushberichten worden verstuurd aan alle leden van de vereniging in 1 keer (voor zover e-mailadressen beschikbaar zijn en/of de gebruikers de app hebben geïnstalleerd en het ontvangen van pushberichten hebben aan staan in de app).

Delen op social media

Word nu lid van de Nationale Bond EHBO

Schrijf je hier in